Art Clinic är ett mycket bra exempel på ett bolag som drar fördel av en tydlig demografisk trend. Det finns en tydlig ”äldre, fetare och rikare” trend i världen. Vi konsumerar mer vård och estetisk vård för att känna oss mer tillfreds med vår fysiska kropp.
Vi hittade företaget via en mäklare, vilket är ganska ovanligt för oss. Hälsovård hade varit på vår radar ganska länge och vi såg ett ökande behov av rekonstruktiv estetisk kirurgi.
Marknaden för plastikkirurgi har ökat tio procent årligen i Sverige och Norge under de senaste fem åren, drivet av en ökad social acceptans för estetisk vård och en högre disponibel inkomst för kvinnor.
Art Clinic var en lönsam och växande verksamhet. Vi byggde en stark relation med grundaren och huvudägaren Ronnie Pettersson – en genuin entreprenör som ville expandera kliniken med en partner som han kunde lita på.
Förtroendet är avgörande för att kunna realisera affärs- och expansionsplanen, men också för att kunna lita på att Art Clinic verkligen lever upp till sitt löfte att vara den bästa kliniken som verkligen bryr sig om sina patienter och agerar ansvarsfullt.
Vi har fullt fokus på att växa klinikerna, samt öppna nya kliniker och konsolidera mindre aktörer – först i Sverige och sedan i Norden.